سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها! با رحمت خود که با آن، همه نیکی هارا برای اولیائت گِرد آورده ای و با آن، بدی ها را از دوستانت دور ساخته ای، مرا دریاب . [امام صادق علیه السلام]
 

 

 

مرکز فرهنگی قرآنی ثامن الائمه(ع) شهرستان خوروبیابانک

سید محمود علوی مدیر موسسه ثامن الائمه(ع) شهرستان خوروبیابانک، پس از خطبه های نماز جمعه شهر خور گزارشی از فعالیتهای این موسسه در طی 7 سال گذشته ارائه نمود:

ایشان بیان داشتند این موسسه قرآنی در خرداد ماه سال1386 و با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و معارف اهلبیت(ع) و ترویج سبک زندگی قرآنی آغاز به فعالیت نمود.

این موسسه در ابتدا اقدام به جذب و تربیت مربیان و نخبگان قرآنی شهرستان نمود و هم اکنون حدود 70 نفر مربی مجرب و توانمند در رشته های مختلف آموزشی دارد.

علوی در ادامه بیان کرد با توجه به استفبال بسیار خوب مردم منطقه از فعالیتهای این موسسه، در شهرها و روستاها دیگر شهرستان نیز پایگاه های قرآنی ثامن الائمه(ع) با کمک مردم و مسئولین، راه اندازی گردید و هم اکنون در شهرهای فرخی، جندق و روستای چاهملک نیز این فعالیتهای آموزشی از طرف موسسه در حال برگزاری است و در هر دوره سه ماهه حدود 1300 نفر از برنامه های مختلف آموزشی این موسسه استفاده می نمایند.

ایشان در ادامه به برخی از برنامه های و خدمات این موسسه در طول این سالها پرداختند که از آن جمله عبارتند از: 1- برگزاری دوره های بوستان دوستان قرآن ویژه خردسالان 4 تا 5 سال 2- برگزاری دوره های شکوفه های نور ویژه خردسالان 5 تا 9 سال 3- راه اندازی پیش دبستانی قرآنی نسیم رحمت 4- برگزاری دوره های علوم قرآنی ویژه افراد 10 سال به بالا 5- برگزاری دوره های حفظ قرآن کریم، که بیان داشتند هم اکنون 3 حافظ کل قرآن تربیت شده اند و حدود 100 نفر نیز در حال حفظ جزء های مختلف هستند 6- برگزاری دوره های قرائت تخصصی جهت نخبگان و قاریان خوش صدا در شهرستان با حضور اساتید قرائت از اصفهان 7- برگزاری دوره های زبان انگلیسی، کامپیوتر با مدرک فنی و حرفه ای، دوره های هنری ویژه خواهران 8- ارائه خدمات فروش کتاب و محصولات فرهنگی 9- ارائه خدمات زیارتی و اعزام زائران به مشهد مقدس 10- برگزاری همایش ها، محافل انس با قرآن، مسابقات قرآنی و ...

مدیر موسسه ثامن الائمه(ع) در ادامه به بیان برخی مشکلات موجود بر سر راه فعالیتهای این موسسه قرآنی پرداختند که مهمترین آن کمبود بودجه موسسه است، ایشان بیان کردند این موسسه از هیچ گونه بودجه دولتی برخوردار نمی باشد و باید با کمک مردم و خیرین  فعالیت نماید و به دلیل مشکلات اقتصادی موجود در جامعه نیازمند حمایت بیشتر خیرین و نیکوکاران به جهت توسعه فعالیتها می باشد.

ایشان ضمن تقدیرو تشکر از مردم و خیرین و اداراتی که به صورت خیرخواهانه به این موسسه کمک کرده اند، بیان داشت یکی از راه های ماندگار برای کمک به این فعالیتها وقف برای آموزش قرآن است و از مردم و مسئولین و بویژه روحانیون درخواست نمودند در مورد این مسئله یعنی وقف قرآنی روشنگری بیشتری داشته باشند و مردم را به این سمت نیز هدایت نمایند تا از برکات این عمل خِیر نیز بهره مند شوند.

علوی در پایان از همه افرادی که در طول این سالهای با این موسسه همکاری داشتند تقدیر و تشکر نمود.

لازم به ذکر است عزیزانی که تمایل دارند از برنامه های این موسسه مطلع شده و یا از طریق کمک مالی در ثواب آموزش قرآن شریک شوند می توانند با شماره تلفن 46324547 تماس حاصل فرمایند.

 





  • کلمات کلیدی :

  • ::: شنبه 93/9/15 ::: ساعت 5:41 عصر :::   توسط خادمان قرآن 
    نظرات شما: نظر

    به گزارش سفیرخور نوآموزان پیش دبستانی نسیم رحمت موسسه ثامن الائمه (علیه السلام) صبح امروز به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) با حضور در امامزاده کمال الدین سید داود (علیه السلام) این روز را گرامی داشتند.

    در این برنامه که از سوی موسسه ثامن الائمه و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و جمعیت هلال احمر خور برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین روح اله توکل با بیان داستانی هایی از زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام)، در مورد امامزاده سید داود (علیه السلام) نیز مطالبی بیان داشت.

    در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوروبیابانک نکاتی در باب اخلاق قرآن بیان کرد و رئیس جمعیت هلال احمر خوروبیابانک نیز با توجه به هشتم آذر روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس نکاتی را به نوآموزان و غنچه های هلال آموزش دادند.

    سید محمود علوی مسئول موسسه قرآنی ثامن الائمه به خبرنگار سفیرخور گفت: پیش دبستانی نسیم رحمت از سال 92 آغاز به کار کرده و در حال حاضر 62 نفر از نوآموزان این پیش دبستانی در حال فرگیری معارف دینی و قرآنی و همچنین مباحث علمی هستند.

    در پایان هدایایی به رسم یادبود به نو آموزان اهدا شد.

     

     





  • کلمات کلیدی :

  • ::: یکشنبه 93/9/9 ::: ساعت 5:51 عصر :::   توسط خادمان قرآن 
    نظرات شما: نظر

    قابل توجه کلیه شرکت کنندگان در مسابقات قرآن و عترت وزارت ارشاد در شهرستان خوروبیابانک

    جهت اطلاع از نتایج و نمرات آزمون کتبی 93/7/4 به

    سایت www.quranedu.ir

    و به قسمت مشاهده نتایج مسابقات مهر93 مراجعه نموده و با وارد نمودن اطلاعات شخصی خود از نتایج مسابقه مطلع شوید.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: شنبه 93/9/1 ::: ساعت 6:19 عصر :::   توسط خادمان قرآن 
    نظرات شما: نظر