سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جستجوی دانش برای خدای همراه با نشان نیکو و عمل شایسته، بخشی از پیامبری است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

مرکز فرهنگی قرآنی ثامن الائمه(ع) شهرستان خوروبیابانک

حلول ماه مبارک رمضان مبارک باد

مرکز قرآنی ثامن الائمه(ع) همچون سال های گذشته برنامه جزء خوانی و تفسیر ماه مبارک رمضان ویژه خواهران را برگزار می نماید:

زمان: ایام ماه مبارک رمضان- هر روز از ساعت 9:30 صبح

مکان: سالن نمازخانه مرکز ثامن الائمه(ع)(سالن مجهز به کولرگازی و امکانات سرمایشی مناسب می باشد)

در ضمن سرویس ایاب و ذهاب نیز جهت حضور خواهران برقرار می باشد

(مینی بوس بین ساعت 9 تا 9:30 صبح در خیابان های اصلی شهر تردد می نماید)





  • کلمات کلیدی :

  • ::: شنبه 91/4/31 ::: ساعت 11:7 صبح :::   توسط خادمان قرآن 
    نظرات شما: نظر

    موسسه فرهنگی قرآنی ثامن الائمه(ع) جهت شناسایی نخبگان قرائت قرآن شهرستان و برنامه ریزی برای آموزش آنها برگزار می کند:

    آموزش تخصصی قرائت قرآن کریم

    به صورت تلفنی- ویژه پسران 7 تا 11 سال

    شماره تلفن ثبت نام: 2125748 - 0311

    آخرین مهلت ثبت نام: 31/4/91

       





  • کلمات کلیدی :

  • ::: پنج شنبه 91/4/22 ::: ساعت 9:46 صبح :::   توسط خادمان قرآن 
    نظرات شما: نظر

    با توجه به استقبال بسیار خوب برادران بزرگسال شهر خور برای حضور در کلاس های مکالمه زبان انگلیسی یک دوره کلاس در مرکز ثامن الائمه(ع) آغاز گردیده است:

    زمان کلاس: یکشنبه و سه شنبه   ساعت 6:30 الی 8 عصر

    استاد: جناب آقای رجبعلی عسکری(استاد دانشگاههای خور)

    سطح تدریس: کتاب ON YOUR MARK

    تلفن تماس جهت ثبت نام 4224547





  • کلمات کلیدی :

  • ::: پنج شنبه 91/4/22 ::: ساعت 9:40 صبح :::   توسط خادمان قرآن 
    نظرات شما: نظر

     ماه مبارک رمضان در کنار آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع)

    تور زیارتی مشهد مقدس- ویژه ماه مبارک رمضان

    با تخفیف ویژه

    شرایط:

    1- مدت اقامت 12 شب و 13 روز.

    2- اقامت در هتل دو ستاره وحید

    3- رفت و برگشت (خوروبیابانک به مشهد و بالعکس) با اتوبوس های اسکانیا

    4- رفت و برگشت رایگان با مینی بوس از هتل به حرم و بالعکس و گشت درون شهری رایگان

    5- پذیرایی سحری و افطاری

    هزینه ثبت نام جهت هر نفر زائر مبلغ 000/230 تومان

     

    «با توجه به محدودیت ثبت نام اولویت با افرادی است که زودتر ثبت نام نمایند»

    جهت ثبت نام به مرکز فرهنگی قرآنی ثامن الائمه(ع) خور(دفتر فروش) مراجعه یا با شماره تلفن های 4224546  - 4224547 تماس حاصل فرمایید.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: شنبه 91/4/10 ::: ساعت 6:10 عصر :::   توسط خادمان قرآن 
    نظرات شما: نظر

    برنامه های اردویی مرکز فرهنگی قرآنی ثامن الائمه(ع) شهرستان خوروبیابانک - در تابستان 91

     

         عنوان اردو     هزینه جهت قرآن آموزان مرکز         هزینه کل

    1- قم و جمکران            000/35 تومان              000/45 تومان

    2- اصفهان                    000/20 تومان              000/25 تومان

    3- طبس                       000/12 تومان              000/17 تومان

    4- ایراج                         000/5 تومان                000/8 تومان

     توضیحات:

     1- هر نفر فقط می تواند در یکی از اردوها شرکت نماید.

    2- شکوفه های نور فقط می توانند در اردوی ایراج ثبت نام نمایند.

    3- هزینه اردو باید موقع ثبت نام به صورت کامل پرداخت شود، در غیر اینصورت ثبت نام صورت نمی پذیرد.

    4- زمان برگزاری هر اردو متعاقبا اعلام می گردد- باید کاروان تکمیل و شرایط محل برگزاری اردو نیز مناسب باشد.

    5- از افراد غیر قرآن آموز و زبان آموز ثبت نام به عمل نمی آید.(فقط در صورتی که ظرفیت اردو تکمیل نشده باشد و با دریافت هزینه کامل ثبت نام می شوند)

    6- کلیه دانش آموزان و افراد مجرد باید رضایت نامه والدین خود را نیز تحویل دهند.

     تلفن های تماس

    50- 8- 7-4224546 

     





  • کلمات کلیدی :

  • ::: سه شنبه 91/4/6 ::: ساعت 6:32 عصر :::   توسط خادمان قرآن 
    نظرات شما: نظر

    با توجه به استقبال بسیار خوب خانواده های محترم از طرح های آموزش زبان انگلیسی آموزشگاه ثامن الائمه(ع) و ثبت نام بیش از 120 نفر از خردسالان و نونهالان در دوره های مختلف آموزش زبان این موسسه، این دوره ها از  ابتدای تیر ماه 91 در مرکز ثامن الائمه(ع) آغاز شد.

    در این دوره ها با استفاده از اساتید مجرب(خانم ها: شهرآبادی، موسوی و نادری) به خردسالان و نونهالان علاقمند با روش های جذاب و امکانات کمک آموزشی مناسب، زبان انگلیسی آموزش داده می شود.

    لازم به ذکر است دوره های عمومی و تخصصی ویژه برادران و خواهران مقاطع تحصیلی مختلف و بزرگسالان نیز به زودی راه اندازی می شود و همچنان ثبت نام در کلیه مقاطع ادامه دارد.

    تلفن های تماس: 4224547 -4224548





  • کلمات کلیدی :

  • ::: یکشنبه 91/4/4 ::: ساعت 4:2 عصر :::   توسط خادمان قرآن 
    نظرات شما: نظر

    آقای علی اصغر آخوندی:«از سال 1386 موسسه فرهنگی ثامن الائمه(ع) ... به این سیر و روند قرآن آموزی در شهرستان و از جمله فرخی کمک و شتاب قابل توجهی بخشیده است»

    آخوندی

    جناب آقای علی اصغر آخوندی (دانشجوی دکترای علوم قرآن و حدیث) و از فعالان عرصه های علمی و فرهنگی و قرآنی شهر فرخی می باشند که همینک در دانشگاه ها و مدارس استان سمنان در حال خدمت می باشند و در سابقه علمی فرهنگی خود در شهر فرخی کمک به راه اندازی مجمع علمی فرهنگی دانشجویان و خانه قرآن فرخی و همچنین طراحی چندین برنامه ماندگار دینی و قرآنی در این شهر را دارد و در متن ذیل راه کارها و پیشنهاداتی را در مورد برخی برنامه های قرآنی فرخی ارائه نموده اند که جهت اطلاع خوانندگان درج می نماییم، در ضمن از همه صاحبنظران مباحث و فعالیتهای قرآنی در سطح شهرستان و خارج از شهرستان دعوت می نماییم مطالب و نقطه نظرات خود را در مورد برنامه های قرآنی شهرستان بیان نمایند تا با درج آنها در این وبلاگ عموم مردم از آنها استفاده نمایند.

     بعد از تعطیلات عید نوروز که از فرخی برگشتم تصمیم داشتم درباره 12 مورد از مواردی که در این تعطیلات نظرم را بیشتر به خود جلب کرده بود مطالبی بنویسم. چهار مطلب که نوشته شد به دلیل کمبود وقت و شرایط درسی و کاری از یک طرف و همچنین وضعیت و شرایط خاصی که در فرخی وجود داشت از دیگر سو نوشتن این مطالب به حالت تعلیق درآید تا اینک که کلاس ها تعطیل گشته و امتحانات نیز پایان یافته و اوضاع و احوال شهر نیز بهتر به نظر میرسد زمان را برای نگارش مطالب مد نظر مساعد می بینم اگر چه مدتی است از عید گذشته است.

    نوشته امروز را به مناسبت عید سعید مبعث خاتم پیامبران (ص) به قرآن و قرائت آن در فرخی اختصاص می دهم.اگر چه شخصا به نزول پنج آیه ابتدایی سوره علق در شب بیست و هفتم ماه رجب اعتفادی ندارم و معتقدم که در چنین شبی فقط حضرت محمد(ص) به پیامبری مبعوث شده و به قول امروزی ها ابلاغ رسالت از طرف خداوند و به واسطه جبرئیل دریافت کرده است و پنج آیه سوره علق در اولین شب قدر که در ماه رمضان بوده (یعنی حدود 2 ماه بعد) بر قلب نازنین آن حضرت نازل گشته است؛ ولی بی مناسبت نیست این نوشته را به قرآن اختصاص بدهیم

    فرخی از قدیم الایم با قرآن و قرائت آن رابطه ای قوی داشته است. قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان (جلسه قرائت آقایان در مسجد جامع و جلسات قرائت بانوان در منازل مختلف)، قرائت قرآن در ابتدای مجالس ترحیم(تقریبا نیمی از برنامه را به خود اختصاص می دهد)، قرائت سوره مبارک انعام با آداب و شرایط ختم آن (خصوصا در هنگام گرفتاری ها، سختی ها و بیماری ها و به ویژه به عنوان یک بیمه بسیار سودمند و قوی در دوران هشت ساله دفاع مقدس برای رزمندگان اسلام که از فرخی اعزام می شدند)، قرائت ختم کامل قرآن توسط سه نفر از قاریان به مدت سه شبانه روز در هنگام فوت مومنین و مومنات و قرائت های فردی مومنین در صبحگاهان و شامگاهان و شب های جمعه سر قبور درگذشتگان همه و همه نشان دهنده عشق و علاقه مردم مومن فرخی به قرآن و معارف آن بوده و هست.

    اموزش قرآن نیز در فرخی جایگاه ویژه ای داشته است. در سال های کمی دورتر برخی از طلاب و روحانیان در تابستان یا ایام دیگری که در فرخی حضور داشتند جلسه اموزش قرآن برپا می نمودند.علاوه بر آن افراد دیگری نیز که قرآن بلد بودندبرای بچه های محل خود جلسه قرائت می گذاشتند و در سال های پس از پیروزی انقلاب نیز نهادهایی مثل بسیج، انجمن اسلامی و... یکی از فعالیت های خود را بر آموزش قرآن متمرکز می کردند.

    با تشکیل مجمع علمی فرهنگی دانشجویان و کمی بعدتر با تأسیس خانه قرآن کریم فرخی در سال 1372 این روند حالت تشکیلاتی تری به خود گرفت و در طول سال کلاس های قرآن به صورت مستمر برگزار شده است.

    و در همه این سال ها عشق و علاقه مردم، جوانان و نوجوانان خوب شهر را نسبت به آموزش قرآن به خوبی و به طور محسوس و ملموس مشاهده گر بوده ایم.

    البته نباید از این واقعیت چشم پوشید که در این دو دهه اخیر با سفارشات مکرر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای حرکت بسیار سریع و روند رو به رشدی در زمینه قرآن در سراسر کشور ایجاد شده است که شهر فرخی نیز در این زمینه نسبتا پیشتاز بوده است.

    از سال 1386 موسسه فرهنگی ثامن الائمه(ع) نیز با پشتوانه مالی بسیار خوب به این سیر و روند قرآن آموزی در شهرستان و از جمله فرخی کمک و شتاب قابل توجهی بخشیده است و به نظر می رسد در فرخی به علت همکاری مفید و مثبت خانه قرآن با این موسسه سیر اموزش بسیار چشمگیرتر و قابل توجه تر از قبل و جاهای دیگر بوده است.

    بر خود لازم می دانم به عنوان عضو بسیار کوچک از جمع عظیم قرآن آموزان از همه کسانی که در راه قرآن و آموزش آن تلاش می کنند تشکر و قدر دانی کنم و البته تقدیر و تشکر اصلی را صاحب کلام یعنی خداوند تبارک و حامل آن یعنی پیامبر عظیم الشأن از آنان به عمل خواهند آورد.و امیدوارم شفاعت قرآن در روز قیامت شامل همه ما بشود.انشاءالله.

    و اما چیزی که باعث شد این مطلب به نگارش درآید و در معرض دید شما خواننده عزیز قرار گیرد برنامه قرائت نور است که چند سالی است با شکوه در خور توجه در مسجد جامع فرخی اجرا می گردد. هرگاه که توفیق یار بوده که در صف نماز جماعت مغرب و عشاء مسجد جامع شرکت کنیم به خاطر نظم و انضباط و شکوه این برنامه در دل به تمام دست اندرکاران و گردانندگان و خادمان قرآن آفرین گفته ایم.شاید کتمر جایی را بتوان مثال زد که چون فرخی بعد از نماز عشاء قریب به اتفاق نمازگزاران از پیر و جوان و نوجوان، زن و مرد قرآن در دست ساکت و خاموش و با حالت انصات و سرا پا گوش، چشم به مصحف دوخته به ایات نورانی قرآن گوش فرادارند و بر شکوه و عظمت قرآن بیفزایند. و این نیست جز مهر و علاقه قلبی مردم عزیز فرخی به قرآن کریم؛ و البته برنامه ریزی خوب دست اندرکاران کارهای فرهنگی و قرآنی.

    اگر چه برنامه بسیار جالب، زیبا، یک دست، مفید و باشکوه  برگزار می گردد ولی با این حال پیشنهاداتی ارائه می گردد که امید است مورد توجه  قرار گیرد  :

      1) استفاده بیشتر از قاریان نوجوان.(البته باید در اینجا به 2 آیتم صدای نیکو و تجوید عالی هر دو توجه کرد.گاهی دیده می شود که تجوید و قرائت فنی فدای صوت زیبا می شود.این مسئله در یک دهه گذشته توجیه داشت ولی امروز به خاطر برگزاری کلاس های آموزش تجوید بسیاری از مستمعان نکات تجویدی را فرا گرفته اند و لازم است از کسانی بیشتر استفاده شود که در تجوید قوی تر می باشند اگرچه آیتم صوت نیز بسیار مهم است.)

      2) استفاده از قاریانی که در مسابقات اوقاف و ….رتبه های بالاتری کسب می کنند. این کار هم باعث دلگرمی و تشویق این افراد شده و هم دیگر نوجوانان را نیز ترغیب می کند.

    3) همان گونه که در قرائت ترتیل از یکنواخت خوانی باید اجتناب کرد در خواندن ترجمه نیز این مهم را باید مورد توجه قرار داد. خواندن ترجمه نیز با توجه به معنا و مفهوم آیه باید متفاوت و هماهنگ ارائه شود تا جذابیت بیشتری برای مستمعان داشته باشد.باید استعدادها و صداهای دیگری نیز کشف گردند تا تنوع در افراد نیز ایجاد شود.

    4) به نظر می رسد بد نباشد حداقل سالی یک بار در مورد کل برنامه و جزئیات آن(قاریان، ترجمه خوانان، ترجمه مبنا) نظر سنجی صورت گیرد.

    5) هفته ای یک شب توسط حاج آقای شیخی یا حاج آقا رحمانی یا یکی از دوستانی که علوم قرآن و تفسیر خوانده اند یک آیه از صفحه خوانده شده به مدت 5 دقیقه تفسیر شود.

    6) ماهی یک بار از ترجمه صفحات خوانده شده در آن ماه مسابقه ای برگزار شود تا آیات و ترجمه یادآوری شود.

    7) شب هایی که مراسم ترحیم یا ختمی برگزار می شود به جای اینکه بعد از برنامه سفره پهن شود و دوباره قرآن هایی حزبی توزیع گردد و بسیاری از جمعیت پراکنده شده و از مسجد خارج شوند یک صفحه فوق العاده از قرآن به همراه سوره شریفه الرحمان قرائت شود و ثواب آن به روح درگذشته هدیه گردد.البته باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

    تا بعد….                            www.akhondy.ir





  • کلمات کلیدی :

  • ::: پنج شنبه 91/4/1 ::: ساعت 11:20 عصر :::   توسط خادمان قرآن 
    نظرات شما: نظر