سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیکترین مردم به درجه پیامبری، اهل دانش و جهادند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

مرکز فرهنگی قرآنی ثامن الائمه(ع) شهرستان خوروبیابانک

در روز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) فرماندار محترم شهرستان خوروبیابانک به همراه جمعی از علمای شهر خور از مرکز فرهنگی قرآنی شهرستان خوروبیابانک بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید که به منظور رایزنی جهت راهکارهای گسترش فعالیتهای قرآنی در سطح شهرستان در تاریخ سه شنبه 25/5/90 و بعد از نماز مغرب و عشاء صورت پذیرفت جناب آقای فیروزی(فرماندار محترم شهرستان) حجت الاسلام ذوالفقاری(امام جمعه محترم شهرستان) حجت الاسلام شیخ حسین عزیز(نماینده محترم ولی فقیه در سپاه شهرستان) حجت الاسلام شیخ محمدرضا عزیز(امام جماعت مسجد الزهرا) حجت الاسلام سید علی آلداوود(امام جماعت مسجد امام حسین) حجت الاسلام سید حسین آلداوود(امام جماعت مسجد جامع) حجت الاسلام سید علی اصغر آلداوود(امام جماعت مسجد النبی) و آقای زرگر(مسئول محترم خبرگزاری صداو سیما) حضور داشتند، ابتدا میهمانان افطار را میهمان سفره کرم آقا امام حسن مجتبی (ع) در این موسسه بودند و سپس آقای سید محمود علوی مدیر مرکز به بیان سابقه فعالیتها و نوع فعالیتهای صورت گرفته در طی 4 سال فعالیت این موسسه پرداخت. در ادامه کلیه میهمانان و علما و همچنین فرماندار بزرگوار شهرستان به بیان نقطه نظرات خود در زمینه رشد و اعتلای این نهضت قرآنی پرداختند و قرار شد این جلسات به صورت منظم در فرصت هایی که روحانیون در شهر حضور دارند برگزار گردد.

در این جلسه مقرر گردید با توجه به ظرفیتها و حضور پر شور مردم در ماه مبارک رمضان در مساجد و محاقل دینی، روحانیون بزرگوار بر حضور مستمر خانواده ها و فرزندانشان در این محیط های فرهنگی توصیه و تاکید داشته باشند. همچنین در این جلسه برنامه ها و پیشنهادات بسیار سازنده ای در خصوص ادامه روند روبه رشد فعالیتها داده شد و همه عزیزان و میهمانان تاکید فرمودند که از برنامه ها و فعالیتهای این مجموعه حمایت لازم صورت پذیرد و این فعالیتها در سطح کلیه شهر ها و روستاهای شهرستان فراگیر گردد.

جناب آقای فیروزی فرماندار محترم شهرستان نیز با تاکید بر لزوم کمک به تامین هزینه های مالی این مرکز راهکارهای سازنده و اجرایی مناسبی را ارائه فرمودند و در زمینه گسترش فهالیتها در سایر شهر و روستا ها نیز پیشنهاد دادند تا در جلسه شوراها و دهیاریها که در آینده نزدیک برگزار می گردد مدیر مرکز جهت دعوت به همکاری و جلب نظر اعضای شوراها برای راه اندازی این فعالیتها صحبت های لازم را داشته باشد.

لازم به ذکر است مرکز ثامن الائمه(ع) در حال حاضر در چهار پایگاه در شهر های خور، فرخی، جندق و روستای چاهملک با جمعیتی حدود 1500 نفر قرآن آموز در حال انجام خدمت می باشد





  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 90/5/26 ::: ساعت 3:27 عصر :::   توسط خادمان قرآن 
    نظرات شما: نظر

    در ماه پر خیر و برکت رمضان المبارک در مرکز فرهنگی قرآنی ثامن الائمه(ع) شهرستان خوربیابانک جلسه جزء خوانی ویژه خواهران در حال برگزاری می باشد در این جلسه معنوی حدود 100 نفر از خواهران علاقمند به مباحث قرآنی حضور دارند.

    در این برنامه که همه روزه از ساعت 10 الی 10:30 صبح در محل نمازخانه این مرکز برگزار می گردد ابتدا جزء مربوط به هر روز ماه مبارک توسط اساتید این مرکز تلاوت می شود و سپس خواهران از بحث تفسیر سوره مبارکه واقعه استفاده می برند.

    حضور در این برنامه معنوی برای همه خواهران آزاد می باشد

    در ضمن در پایان ماه مبارک رمضان به افرادی که بیشترین حضور را داشته باشند به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا می گردد





  • کلمات کلیدی :

  • ::: یکشنبه 90/5/16 ::: ساعت 11:8 صبح :::   توسط خادمان قرآن 
    نظرات شما: نظر

    جشن پایان دوره شکوفه های نور مرکز قرآنی ثامن الائمه(ع) شهر ستان خوروبیابانک در شهر های خور و فرخی برگزار گردید.

    در دوره بهار و وتابستان90 از کلاس های شکوفه های نور این مرکز(نونهالان 5 تا 9سال) حدود 460 نفر شرکت داشتند. این نونهلان در شهر های خور، فرخی، جندق و روستای چاهملک از برنامه های قرآنی این مرکز استفاده نمودند.

    در جشن پایان دوره به کلیه قرآن آموزان کارنامه پایانی، لوح تقدیر و جایزه تقدیم گردید.

    آمار شرکت کنندگان(1- شهر خور: 180 نفر  2- شهر فرخی: 150 نفر     3- شهر جندق: 100نفر 4- روستای چاهملک: 30 نفر)

    در این کلاس های به نونهالان تحت آموزش های مختلفی قرار می گیرند: روخوانی و حفظ سوره های کوچک، آداب اسلامی،حدیث، شعر، نقاشی، بازی و سرگرمی و ...

     





  • کلمات کلیدی :

  • ::: دوشنبه 90/5/10 ::: ساعت 7:39 عصر :::   توسط خادمان قرآن 
    نظرات شما: نظر

     

    به همت مرکز فرهنگی قرآنی ثامن الائمه(ع) شهرستان خوروبیابانک و با همکاری اداره محترم آموزش و پرورش شهرستان خوروبیابانک حدود 300 نفر از قرآن آموزان این مرکز که در تابستان 90 در فعالیتهای مختلف این مرکز حضور داشتند، طی 4 روز در اردوی یک روزه شرکت نمودند، برنامه اردوهای برگزار شده به شرح ذیل می باشد:

    1- شکوفه های نور(نونهالان) شهر فرخی چهارشنبه 29/4/90 (مکان اردوگاه شهید فهمیده روستای زیبای ایراج)

    2- شکوفه های نور (نونهالان)شهر خور پنج شنبه 30/4/90 (مکان اردوگاه شهید فهمیده روستای زیبای ایراج)

    3- شکوفه های نور (نونهالان)روستای چاهملک دوشنبه 3/4/90(مکان: شهر خور به همراه استفاده از شهربازی و تماشای فیلم و مسابقه واهدای جایزه و صرف نهار)

    4- خواهران بزرگسال شهر های خور و فرخی سه شنبه 4/4/90 (مکان اردوگاه شهید فهمیده روستای زیبای ایراج)

    در این اردوها برنامه های متنوع و جذاب و فرهنگی در محل برگزاری اردو اجرا شد و فضایی شاد و مفرح برای شرکت کنندگان فراهم شد

    لازم به ذکر است در اردوی خواهران بزرگسال، مادرانی با سن بالای 50 سال نیز حضور داشتند که به جهت حضور در فعالیتهای قرآنی این مرکز و به جهت تشویق در این اردو حضور پیدا کردند.

    پرسنل این مرکز بدینوسیله از همه عزیزانی که در برپایی بسیار خوب و با کیفیت این اردوها کمال همکاری را داشتند تشکر و قدردانی می نماید و برای آنها آرزوی توفیق روزافزون می نماید.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 90/5/5 ::: ساعت 6:42 عصر :::   توسط خادمان قرآن 
    نظرات شما: نظر