سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوشا آن که خود را خوار انگاشت ، و کسبى پاکیزه داشت ، و نهادش را از بدى بپرداخت ، و خوى خود را نیکو ساخت و زیادت مالش را بخشید و زبان را از فزون گویى درکشید ، و شرّ خود را به مردم نرساند و سنّت او را کافى بود ، و خود را به بدعت منسوب نگرداند . [ مى‏گویم بعضى این فقره و آن را که پیش از آن است به رسول خدا ( ص ) نسبت داده‏اند . ] [نهج البلاغه]
 

 

 

مرکز فرهنگی قرآنی ثامن الائمه(ع) شهرستان خوروبیابانک

آیین شب قدر به مناسبت شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و تقارن آن با شب ضربت خوردن امیرمومنان و مولای متقیان علی(ع) چهارشنبه شب با حضور کارکنان سفارت و دیگر نهادهای ایرانی همراه با خانواده‌های آنها و شماری از ایرانیان مقیم صربستان در محل اقامتگاه سفیر جمهور اسلامی ایران در بلگراد برگزار شد.

در این آیین با شکوه، پس از قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، گروه تواشیح بشارت اصفهان که از سوی سازمان موسسه فرهنگی قرآنی ثامن الائمه(ع) استان اصفهان به صربستان سفر کرده‌اند، به اجرای برنامه‌های قرآنی و همخوانی‌های معنوی پرداختند.

در ادامه این مراسم ملکوتی، محمود شالویی رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد طی سخنانی با اشاره به عظمت و منزلت شب قدر گفت: شب قدر شب نزول قرآن و جاری شدن رحمت بی‌انتهای خداوندی است که درک عمیق آن میسر و ممکن نیست و حقیقتی فراتر از فهم محدود آدمی دارد. شالوئی افزود: در این شب ملائکه و روح به اذن خدا نازل شدند و همانطور که قرآن می‌فرماید روح از امر خداییست و انسان با دانش اندکی که دارد نمی‌تواند به عمق آن پی ببرد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین با اشاره به شأن و شخصیت گرانسنگ حضرت امیر(ع) اضافه کرد: شناخت همه ابعاد زندگانی حضرت علی(ع) با آن روح بلند معنوی کار ساده‌ای نیست و فرصت بسیاری می‌طلبد. وی ادامه داد: همه ما نیک می‌دانیم که او همواره عشق به بندگی خدا را در سر داشت و در تمام طول عمر مبارک خویش در راه ایجاد عدالت اجتماعی تلاش می‌کرد و لحظه‌ای هم در اجرای عدالت درنگ نمی‌نمود.

در ادامه این مراسم، شب زنده داران خدا جو، دعای جوشن کبیر را با نوای دلنشین اعضای گروه بشارت به سرپرستی آقای احمد زینلی(مدیر عامل موسسه ثامن الائمه(ع) ) و همراهی همخوانان خوش نوا آقایان: شریعتی، خداپرست، و مداحی مصری پور قرائت کردند و سپس آیین قرآن بر سر گرفتن با تضرع به درگاه الهی و طلب غفران از ساحت قدس ربوبی را بجای آوردند. 

آقای زینلی

 





  • کلمات کلیدی :

  • ::: دوشنبه 93/5/6 ::: ساعت 1:34 عصر :::   توسط خادمان قرآن 
    نظرات شما: نظر